Jak działają płuca?

Potrzebne materiały:

– tekturka lub blok techniczny

– schemat lub rysunek płuc

– 2 słomki papierowe

– 2 woreczki strunowe lub torebki

Przyklejamy rysunek płuc do sztywniejszej bazy, następnie klejem lub taśmą dwustronną mocujemy słomki.

Na rozchylone zakończenia słomek nakładamy woreczki (nacięcie w folii). Całość tworzy uproszczony model układu oddechowego. Słomki to nasza tchawica i oskrzela, a dzięki woreczkom możemy zobrazować wdech-wydech. Zabawa wyjaśnia najmłodszym jak pracują płuca i czemu nasza klatka piersiowa faluje. Jest to również dobre ćwiczenie logopedyczne i oddechowe.

Jak działa ręka?

Potrzebne materiały: – kartka papieru – tekturka lub blok techniczny – dowolny sznurek, mulina, nitka – papierowe słomki – klej, nożyczki

Kolejny model do samodzielnego wykonania pozwoli nam zobrazować pracę ścięgien, kontrolujących mięśnie dłoni. Obrysowujemy kształt naszej dłoni i wycinamy ją. Pocięte słomki czyli kości śródręcza oraz paliczki mocujemy do dłoni za pomocą kleju lub taśmy. Następnie przeprowadzamy przez słomki kilka nitek muliny. Na koniec samo śródręcze przyklejamy do sztywniejszej kartki, tak by palce nadal mogły się odchylać i uginać.

Gdzie bije serce?

Prosta zabawa, która rozwija świadomość własnego ciała oraz zmysłu interocepcji, a jednocześnie sprzyja wyciszeniu i samoregulacji.

Przykładamy dłoń do klatki piersiowej w poszukiwaniu bijącego serca u siebie lub u rodzica. Proponujemy dziecku by wystukiwało ręką słyszany rytm lub powtarzało go na głos – BUM, BUM. Potem dziecko może wykonać kilka szybkich ćwiczeń np. bieg lub pajacyki i jeszcze raz przyłożyć rękę i porównać tempo bijącego serca.

Jak wędruje jedzenie?

Potrzebne materiały: – kartka A4 – kartka z bloku technicznego lub brystolu – klej lub spinacze – 2 magnesy Zaczynamy od odrysowania układu pokarmowego człowieka lub wydrukowania go /znaczek pobierz. Najlepiej by był jak najbardziej schematyczny. Następnie przypinamy kartkę z układem do jakiejś sztywniejszej podkładki np. z bloku technicznego.

gotowe! Potrzebujemy jeszcze tylko 2 magnesy. Jeden z nich symbolizuje spożywane jedzenie (można do niego również przykleić jakąś małą grafikę/rysunek np. jabłka lub innego jedzenia). Drugim magnesem kierujemy od spodu kartki drogą jaką przebywa jedzenie od jamy ustnej aż po odbyt, czyli zaznajamiamy się z budową układu pokarmowego. Zabawa angażuje, wymaga skupienia i precyzji, dzieci ćwiczą przy tym motorykę małą.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

©2022 A.Charęzińska. Wspieranie Rozwoju Dzieci

Skontaktuj się

Zostaw mi wiadomość :)

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?

Serwis charezinska.pl wykorzystuje coookies więcej informacji

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij