Makaron – jeden z najbardziej wdzięcznych i uniwersalnych materiałów, który daje nam wiele możliwości wykorzystania podczas zajęć sensorycznych. Czas by doczekał się wiersza na swoją cześć. ;D

Wierszyk z instrukcją masowania poniżej.

Dzieci ciasto ugniatały, (ugniatamy plecy/ udajemy, że wyrabiamy ciasto)

Wałkowały, formowały, (przesuwamy przedramieniem po plecach)

I przez praskę wyciskały, (dociskamy plecy płaską dłonią i kręcimy korbką z boku)

Różne kształty wycinały. (udajemy krojenie dłonią)

Długie nitki, małe gwiazdki, (rysujemy na plecach różne kształty, nawiązujące do nazw)

Wielkie muszle i kokardki, (jw)

Wstążki, rurki i literki, (jw)

Makaronu wybór wielki! (jw)

A gdy kluski już gotowe, (przejeżdzamy palcami z góry na dół pleców)

To wskakują w wrzącą wodę. (uderzamy opuszkami palców w plecy)

I bulgoczą, i bąblują, (nieco mocniej uderzamy palcami)

Zaraz nam się ugotują. (udajemy, że mieszamy w garnku – dociskamy pięścią do pleców i kręcimy koła)

Już makaron odcedzony, ( łapie dziecko bo bokach i delikatnie kołyszemy prawo-lewo, udając odcedzanie)

I na talerz położony. (rysujemy koło i dociskamy dłoń na środku)

Naszą ucztę zaczynamy,

I przy stole zasiadamy. ( rysujemy kwadrat)

Z żółtym serem? (delikatnie dotykamy opuszkami palców, udając posypywanie serem)

Z truskawkami? (dociskamy dłonią ułożoną w łódeczkę w kilku miejscach)

Czy sosikiem polewamy? ( smarujemy plecy dłonią)

1,2,3 którą wersję wolisz Ty? (rysujemy cyferki 1,2,3)

Udanej zabawy 🙂

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

©2024 A.Charęzińska. Wspieranie Rozwoju Dzieci

Skontaktuj się

Zostaw mi wiadomość :)

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?

Serwis charezinska.pl wykorzystuje coookies więcej informacji

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij