woreczkiWszyscy znamy tradycyjne materiałowe woreczki, wypełnione grochem używane na lekcjach gimnastyki lub zajęciach popularnie nazywanych korektywą. W wersji sensorycznej wypełnia się je różnymi materiałami (fasola, ryż, kasztany, żwirek itp). Można też wykonać je z różnych materiałów o odmiennych fakturach: sztruks, flanela, jeans, aksamit, jedwab, czy materiały z tłoczeniem.

Ostatnio jednak zetknęłam się z pomysłem na woreczki, które nie tylko mnie zachwyciły ale stały się hitem w żłobku mojej córki, wśród dzieci z którymi pracuję podczas terapii SI a także podczas warsztatów dla rodziców niemowląt i maluchów do 3 r.ż; które prowadzę.  Są to prostokątne woreczki wykonane z kolorowego tiulu z jedną stroną zamykaną na mocny rzep. Do takiego woreczka możemy włożyć wszystko: ryż, groch, fasolę, kasztany, orzechy, soczewicę, kaszę, cekiny, korale, guziki, szklane kulki. Woreczki mogą służyć do dotykania, ściskania, przesypywania/ stymulując układ dotykowy i czucie głębokie a dziecko się przy tym nie pobrudzi, nic się nie przyklei do rąk (myślę tutaj o nadwrażliwości dotykowej). Co więcej bez problemu można je zaproponować maluchom i dzieciom, które wszystko biorą do buzi.

Dodatkowo wrzucając zróżnicowane elementy, ćwiczymy funkcje wzrokowe bo przez woreczki wszystko widać ( np. ryż i cekiny, kasza i korale, fasola i guziki). A układając je na podłodze, dziecko może chodzić po nich i mamy dodatkowo ścieżkę sensoryczną i ćwiczenie równowagi.

 

©2024 A.Charęzińska. Wspieranie Rozwoju Dzieci

Skontaktuj się

Zostaw mi wiadomość :)

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?

Serwis charezinska.pl wykorzystuje coookies więcej informacji

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij